Sosyal medya planlaması hazırlanırken öncelikle verilecek olan mesajların doğru seçilmesi ve doğru hedef kitlenin belirlenmesi gerekir. Belirlenecek olan anahtar mesajlar doğrultusunda hedef kitle belirlenir ve planlama hazırlanır.
Doğru ve sağlıklı bir sosyal medya planı için sistematik bir dijital medya analizi yapılması gerekmektedir.
Asıl amaç, belirlenen hedefler doğrultusunda,
- en doğru hedef kitle,
- en doğru zaman
- en doğru yerde ulaşılmasını sağlayarak satın alma eylemini gerçekleştirmek veya ürün veya hizmet bilinirliğinin artırılmasını sağlamaktır.
Bir sosyal medya planlaması hazırlanırken cevap verilmesi gereken sorular vardır;
- Verilmek istenen ana fikir nedir?
- Hedef kitle kimdir?
- Hedef kitleye hangi mecralar aracılığı ile ulaşılmalıdır?
- Hangi zamanda yapılmalıdır?
- Bütçe nedir?
Sosyal medya planlaması 6 adımda gerçekleştirilebilir;
1. Ürün veya Hizmet Analizi:
İlk aşamada sunulan ürün veya hizmetin analizi yapılır. Özellikleri neler, hayatımızdaki yeri nedir, ne olabilir, faydaları nelerdir gibi sorulara cevap aranır ürün hakkında geniş çaplı bilgilenme çalışması hazırlanır.Ürün veya hizmet hakkında her detay bilinmelidir. Pazardaki yeri araştırılır. Ürünün giriş, gelişim, büyüme, olgunluk veya düşüş dönemlerinden hangisinde olduğu kampanya iletişimini belirlemek açısından oldukça önemlidir.
2. Hedef kitle tespiti:
Kampanyanın hangi hedef kitleye hitap edeceğini belirlemek ürünün bilinirliğini artırmak açısından oldukça önemlidir. Ürünün özellikleri ile belirlenen hedef kitlenin özellikleri birbiriyle uyuşmalıdır. Bu sebeple hedef kitle çok iyi analiz edilmelidir. Hedef kitle belirlenirken dikkat edilecek iki önemli unsur vardır;Hedef kitlenin demografik özellikleri;
- Yaş aralığı
- Cinsiyet
- Medeni durum
- Sosyoekonomikkonumu
- Meslek
- Eğitim
- Kişisel ilgi alanları
- Tüketim alışkanlıkları
3. Sosyal medya araçlarının tercihi ve uygulanacak yöntem
Bu aşama sosyal medya planlamasının en kilit noktasıdır. Hedef kitleye doğrudan ulaşılacak sosyal medya araçları seçilmelidir. Hangi bölgede hangi kitle hangi iletişim aracını kullanıyor sorularının çok iyi cevaplanması gerekmektedir.Bu süreçte ilk sürecin etkileri büyüktür. Ürünün hangi dönemde olduğu sosyal medya stratejisini oluşturmak ve araçları seçmek açısından önemlidir. İletişim kampanyasının etkili olmasındaki önemli unsurlardan biri de geleneksel medya ile ilişkilerdir. Belirlenen tarih aralıklarında bilgilendirmek amaçlı paylaşımlar yapılmalıdır.
4. Hedeflenen oranların analizi:
İletişim kampanyasının ne kadar anlaşılabilir olduğunu gösteren süreçtir. Kampanya boyunca belirli aralıklarla ufak çaplı testlerle hedef kitle dinlenmelidir ve neler söyledikleri anlaşılmaya çalışılmalı ve buna göre içerikler düzenlenmelidir.- Hedeflenen kişi sayısı
- Takibe alan kişi sayısı
- Büyüme hızı nedir
- Ne kadar ilgi gösteriyor ve geri dönüş yapıyorlar
- Mesajlara cevap verme süreniz
- İletişim ne kadar sürdürülebilir gibi konular ölçülmesi gereken alanlardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder